Stola Adinda Zoutman

Ja daar is hij dan eindelijk!!! Mijn eerste omslag doek van Adinda!


En ik ben er zo blij mee. Ik droomde er al langer van om er een te haken. Eerst was er nog geen patroon en kon je het alleen met een cursus doen. Maar die waren eigenlijk altijd verder weg.
Vorig jaar kwam er een patroon op papier uit. Ik had het patroon al even in huis. Ook had ik het boek al even in huis. Toch kwam er nog niet van om er aan te beginnen. Voor mijn vakantie heb ik dan eindelijk de bolletjes gehaald (nadat ik eerst tussen mijn resten had gezocht)


Nadat ik met de basis klaar was ben ik gelijk met de grote bloemen begonnen. Ik naaide ze eigenlijk gelijk aan de stola en werkte de draden gelijk weg. En dat scheelt  echt heel veel werk als je klaar bent!
En je krijgt gelijk al het fleurige effect. Vooral als de blaadjes er tussen zitten.



Daarna waren de kleine witte bloemetjes aan de buurt.
Ik ben geneigd om ze dan op een perfecte afstand van elkaar te willen hebben. En het dan het liefste de afstand precies te meten.... 
Dat lukt niet helemaal. Ik heb ze op het blote (exacte) oog moeten doen.
 Zo ook met de stippen.


En toen het middenstuk. Ik wilde hem in eerste instantie van een plaatje namaken. Maar heb dat los gelaten. Ik vond dat best wel spannend eigenlijk. 
Ik heb er bewust voor gekozen om er geen symmetrie in aan te brengen. 


Ik ben begonnen met een aantal bloemen te haken. Heb die op het middenstuk gelegd en ben aan het schuiven gegaan. Toen die er eenmaal op zaten was ik nog niet tevreden. Ik vond dat er nog te weinig bloemen op zaten en het geheel niet bont genoeg was....


Dus haakte ik nog een stel bloemen en blaadjes. 
En toen was ik wel tevreden met het resultaat. Blaadjes vullen het ook goed op!



Dit middelste bloemetje is leuk. Er zitten 500 stokjes in!!!


Ik hoor veel mensen zeggen dat ze het moeilijk vinden. Maar dat valt erg mee. Het is vooral bewerkelijk!!!
Maar als je er de tijd voor neemt is het vooral heerlijk om aan te werken.

Nu wil ik ook graag een tas gaan omhaken. En dat wil ik eigenlijk zonder patroon proberen. De basis is recht toe recht aan en de bloemen zijn het zelfde als uit het omslag doek...
Uiteindelijk is dat ook de manier van haken die Adinda juist stimuleert. Freeform haken. Ik ben benieuwd of het lukt en anders kan ik het patroon kopen.


Eerste maar eens een mooie rieten tas voor Moederdag vragen. 
En in het blauw lijkt hij me ook wel erg mooi...



Deze laatste 2 foto's zijn niet van mijzelf. Ik heb ze van het internet afgehaald om een idee te geven wat ik bedoel. 

Hier kun je alle kooppatronen, haakpakketten en het boek vinden!
http://www.adindasworld.com/nl/shop

2 opmerkingen:

  1. Wat MOOI!!!De stola is beeldschoon!♥
    Deze staat ook op mijn verlanglijstje om te maken, maar ik ben nog met andere werkjes bezig en met vlinders haken.Mijn streven is 100.
    Veel plezier met je stola.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi geworden...ik heb ook zulk soort omslagdoeken gehaakt een poosje geleden.. gewoon uit mijn hoofd, ze zijn inderdaad heel makkelijk te haken, alleen het versieren vergt veel tijd!

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...